تحفة الزهراء س

دلگویه های اسدالله دوستی ره(متخلص به رونیزی)شاعرصادق اهلبیت علیهم السلام

تحفة الزهراء س

دلگویه های اسدالله دوستی ره(متخلص به رونیزی)شاعرصادق اهلبیت علیهم السلام

بسم الله الرحمن الرحیم ولاحول ولا قوة الابالله العلی العظیم وصل الله علی سیدنا ونبینا محمد و آل محمد و عجل فرجهم و احشرنا معهم ولا تفرق بیننا و بینهم
**********
نظر بسیار ارزشمند استاد اصغر طاهر زاده
در مورد اشعار پدرم و شبکه های اجتماعی
**********
در تاریخ چهارشنبه ۲۶ فروردین ۹۴
*********
متن سؤال از"من"و جواب از"استاد طاهر زاده"
*********
با سلام‌ و عرض ادب خدمت استاد گرامی....
۱-نظرتان راجع به استفاده کاملا اسلامی ما از شبکه های اجتماعی چیست....
نظر حضرتعالی برای این حقیر قطعا نافذ است
۲-جسارتٱ میشود راجع به وبلاگی که من از اشعار پدرم... با آدرس http://dousty.blog.ir نظر گرانقدرتان را مرقوم بفرمایید
با تشکر
و التماس دعای ویژه
یا علی
جواب:
باسمه تعالی: سلام علیکم:
1- بنده خودم فضای این شبکه‌ها را نمی‌شناسم ولی می‌دانم که نمی‌توان در این نوع فضاها حاضر نشد، می‌ماند که هرکس باید خودش خود را حفظ کند که گرفتار جنبه‌ی انحرافی این نوع شبکه‌ها نشود ولی نمی‌شود در آن‌ها تصرف نکرد.
«در تو نمرودی است در آتش مرو
گر که خواهی رفت، ابراهیم شو»
2- خدا رحمت کند پدر گرامی‌تان را، اشعار زنده‌ای است و افق جان انسان را به حقیقی‌ترین انسان‌ها که مظهر توحید حضرت حق‌اند می‌اندازد تا طلب انسان از زمین کنده شود و آسمانی گردد.
موفق باشید
*********
الهی کفی بی عزّاً أن أکون لک عبداً و کفی بی فخراً أن تکون لی ربّاً انت کما اُحبّ فاجعلنی کما تُحب
*********
الحمدولله الذی جعلنا من المتمسکین بولایت علی ابن ابیطالب و الائمة المعصومین علیهم السلام
*********
مَن أراد الله به الخیر قذف فی قلبه حب الحسین ع
*********
پیامبر ص: ألآن قیامتی قائم
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
*********
به مناسبت میلاد با سعادت امام رئوف این وبلاگ را افتتاح و به ساحت مقدس این امام همام و اجداد گرام و نواب برحقشان تا حضرت حجت علیهم السلام و همچنین به ولی امر مسلمین، رهبر معظم (این ذریۀ حضرت زهرا س) تقدیم مینمایم، باشد که مشمول دعای خیر و شفاعت همۀ ایشان قرار گیرم.انشاءالله
*********
همه روزه چندین شعر در مدح یا رثای اهلبیت علیهم السلام به این مجموعه اضافه خواهد شد تا به بیش از 10000 بیت ارتقا یابد.ان شاءالله
********
برای دسترسی آسان به مطالب مورد نظرتان به طبقه بندی موضوعی در سمت چپ همین صفحه مراجعه فرمائید
*********
بایگانی
آخرین نظرات
چهارشنبه, ۱ بهمن ۱۳۹۳، ۱۱:۴۷ ب.ظ

ولادت با سعادت مولا علی ع

 

ولادت با سعادت مولا علی ع


ایدل بیا که گشت گلستان ز نو بهار

چندین هزار بلبل شیدا به شاخسار

 

نسرین و نسترن همه از شوق در طرب

صحرا تمام گشته ز شادی چو لاله زار

 

بلبل بزن تو چهچه که گلها شکفته شد

بنگر که هست نرگس و شهلا در انتظار

 

مولود شاه هر دو جهان حجت خدا

از لطف حق به کعبۀ حق گشت آشکار

 

بنت اسد چو دید که آثار ظاهر است

آورد رو به خانۀ خلاق کردگار

 

بعد از طواف شدت دردش زیاد شد

دیوار کعبه داد مکانش به پیش یار

 

باشد نمونه ای ز مقامات شاه دین

یعنی علی است محرم اسرار کردگار

 

بعد از سه روز عازم کوی محمدی

گردید آن صنوبر زرین تاجدار

 

بگشود چشم خویش به احمد سلام کرد

گفتا منم به درگه لطف تو بنده وار

 

قنداقه را گرفت پیمبر چنان گلی

بوسید چشم و صورت و ابروی گلعذار

 

فرمود نور چشم من و قلب عالمی

هستی تو جانشین من ای شیر کردگار

 

هر کس که با ولای تو باشد در این جهان

در روز حشر پیش خدا هست رستگار

 

شخصی که بغض تو به دل او بود یقین

در پیشگاه عدل الهی است شرمسار

 

جانا کجا بدی تو در این مدت قلیل

هر لحظه بر وصال تو بودم در انتظار

 

خوش آمدی تو ای گل نسرین عذار من

کردی مرا تو شاد چو بلبل به مرغزار

 

شو چهچه زن که بلبل شیدا ز صوت تو

بستان حق ز چهچه شود جمله لاله زار

 

بگشود لب به پاسخ شه گفت این چنین

بر درگهت منم چو غلامان جان نثار

 

قرآن نموده مؤمن مطلق مرا به نام

بین تاج اَینما به سرم گشته افتخار

 

هستم کتاب ناطق حق و کلام حق

بر دست من تمام شود فتح کارزار

 

من رهنمای آدم و نوحم در این جهان

بر یونس و خلیل و به یعقوب دلفگار

 

بودم به چاه همدم یوسف به راه مصر

هم آن زمان که گشت زلیخاش بی قرار

 

همراه با کلیم بدم من به کوه طور

آندم که گشت شعلۀ نورش بسان نار

 

گر لطف من نبود به الیاس و خضر چون

میگشت او به دشت و به دریا همی دچار

 

عیسی که کرد نطق به همراه او بدم

آن روز همچو طفل در آن مهد زرنگار

 

این افتخار گشت میسر برای من

باشم تو را غلام به میدان و کارزار

 

من بندۀ خدایم و هم خانه زاد او

یعنی منم امام و منم باب هفت و چار

 

جبریل پیک حضرت خلاق ذوالجلال

تعلیم کردش که نگردید شرمسار

 

ای پادشاه روز جزا کن نظر دمی

در کربلا ببین تو حسین را به حال زار

 

اندر میان خون و به گودال قتلگاه

گفتا به زینبش که اَیا خواهر فگار

 

برگرد و رُو به خیمه که اطفال نازنین

باشند تشنه لب همه حیران و خوار و زار

 

برگشت سوی خیمه چو زینب در آن زمان

دید آفتاب بر سر نی گشته آشکار

 

ناگه صدای اسب حسین آمدش به گوش

آندم سکینه گفت شدم عمه خوار و زار

 

گویا یتیم گشتم و بابم شهید شد

شد موسم اسیری زینب به هر دیار

 

"رونیزیا" تو دست به دامان مرتضی

هر لحظه باش تا دم رفتن امیدوار


 
التماس دعا - برای شادی روح شاعر مرحوم  صلوات

اللهم صل علی محمد و آله و ذریّته و عجل فرجهم و فرجنا بهم و احشرنا معهم

ذریّه یعنی = نسل، فرزندان، سُلاله، دودمان، احفاد....

 


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۱/۰۱

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی