تحفة الزهراء س

دلگویه های اسدالله دوستی ره(متخلص به رونیزی)شاعرصادق اهلبیت علیهم السلام

تحفة الزهراء س

دلگویه های اسدالله دوستی ره(متخلص به رونیزی)شاعرصادق اهلبیت علیهم السلام

بسم الله الرحمن الرحیم ولاحول ولا قوة الابالله العلی العظیم وصل الله علی سیدنا ونبینا محمد و آل محمد و عجل فرجهم و احشرنا معهم ولا تفرق بیننا و بینهم
**********
نظر بسیار ارزشمند استاد اصغر طاهر زاده
در مورد اشعار پدرم و شبکه های اجتماعی
**********
در تاریخ چهارشنبه ۲۶ فروردین ۹۴
*********
متن سؤال از"من"و جواب از"استاد طاهر زاده"
*********
با سلام‌ و عرض ادب خدمت استاد گرامی....
۱-نظرتان راجع به استفاده کاملا اسلامی ما از شبکه های اجتماعی چیست....
نظر حضرتعالی برای این حقیر قطعا نافذ است
۲-جسارتٱ میشود راجع به وبلاگی که من از اشعار پدرم... با آدرس http://dousty.blog.ir نظر گرانقدرتان را مرقوم بفرمایید
با تشکر
و التماس دعای ویژه
یا علی
جواب:
باسمه تعالی: سلام علیکم:
1- بنده خودم فضای این شبکه‌ها را نمی‌شناسم ولی می‌دانم که نمی‌توان در این نوع فضاها حاضر نشد، می‌ماند که هرکس باید خودش خود را حفظ کند که گرفتار جنبه‌ی انحرافی این نوع شبکه‌ها نشود ولی نمی‌شود در آن‌ها تصرف نکرد.
«در تو نمرودی است در آتش مرو
گر که خواهی رفت، ابراهیم شو»
2- خدا رحمت کند پدر گرامی‌تان را، اشعار زنده‌ای است و افق جان انسان را به حقیقی‌ترین انسان‌ها که مظهر توحید حضرت حق‌اند می‌اندازد تا طلب انسان از زمین کنده شود و آسمانی گردد.
موفق باشید
*********
الهی کفی بی عزّاً أن أکون لک عبداً و کفی بی فخراً أن تکون لی ربّاً انت کما اُحبّ فاجعلنی کما تُحب
*********
الحمدولله الذی جعلنا من المتمسکین بولایت علی ابن ابیطالب و الائمة المعصومین علیهم السلام
*********
مَن أراد الله به الخیر قذف فی قلبه حب الحسین ع
*********
پیامبر ص: ألآن قیامتی قائم
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
*********
به مناسبت میلاد با سعادت امام رئوف این وبلاگ را افتتاح و به ساحت مقدس این امام همام و اجداد گرام و نواب برحقشان تا حضرت حجت علیهم السلام و همچنین به ولی امر مسلمین، رهبر معظم (این ذریۀ حضرت زهرا س) تقدیم مینمایم، باشد که مشمول دعای خیر و شفاعت همۀ ایشان قرار گیرم.انشاءالله
*********
همه روزه چندین شعر در مدح یا رثای اهلبیت علیهم السلام به این مجموعه اضافه خواهد شد تا به بیش از 10000 بیت ارتقا یابد.ان شاءالله
********
برای دسترسی آسان به مطالب مورد نظرتان به طبقه بندی موضوعی در سمت چپ همین صفحه مراجعه فرمائید
*********
بایگانی
آخرین نظرات
يكشنبه, ۱۳ مهر ۱۳۹۳، ۰۹:۲۲ ق.ظ

به دنبال یار*****الله****** مخمس به غزل حافظ

                             به دنبال یار*****الله جلّ جلاله****** مخمس به غزل حافظ

                                                                                                                  

هر روز و شب مرا به جهان آه و ناله بود

اما دلم به یاد گل و سرو و لاله بود

روز وصال منتظر اشک ژاله بود

دیدم به خواب خوش که به دستم پیاله بود

تعبیر رفت و کار به دولت حواله بود

 

دنبال یار هرچه دویدیم و عاقبت

هر منتی که داشت خریدیم و عاقبت

یک جو ز مهر او نچشیدیم و عاقبت

چل سال رنج و غصه کشیدیم و عاقبت

تدبیر ما به دست شراب دو ساله بود

 

افتاده ام به دام چنان صید لیک سخت

تعجیل میکنم که ببندم ز بزم رخت

ناگه رسید مژده به گوشم ز یک درخت

آن نافۀ مراد که میخواستم ز بخت

در چین زلف آن بت مشکین کلاله بود

 

با هوش و گوش گشتم و کردم همی نظر

دیدم که لطف دوست مرا میدهد خبر

گفتا بیا به میکده رفتم ولی به سر

از دست برده بود خمار غمم سحر

دولت مساعد آمد و می در پیاله بود

 

بودم امید تا که بیاید نسیم صبح

بر لاله زار من بوزد یک شمیم صبح

پیموده ام رهی سر شب تا بوقت صبح

بر طرف گلشنم گذر افتاد وقت صبح

آندم که کار مرغ سحر آه و ناله بود

 

گوید ببین که گشته جهان جمله نا امید

منکر ظهور کرده و معروف ناپدید

میگفت هاتفی که مرا گوش دل شنید

هر کو نکاشت مهر و ز خوبی گلی نچید

در رهگذار باد نگهبان لاله بود

 

در روزگار بس که دویدم به صبح و شام

کردم هزار مرتبه با هر کسی قیام

دیدم که در الست مرا بوده این سهام

بر آستان میکده خون میخورم مدام

روزی ما ز خوان قدَر این نواله بود

 

گشتم دمی به سوی خداوند عذر خواه

گفتم که عذر من شده افزون ز صد گناه

ناگاه کرد چشم توجه به بارگاه

دیدیم شعر دلکش حافظ به مدح شاه

یک بیت از آن قصیده به از صد رساله بود

 

"رونیزیا" چو بلبل بیدل بزن صفیر

هر روز و شب بگو که ز عصیان شدم حقیر

بر آستان کوی الهی تو کلب پیر

آن شاه تند حمله که خورشید شیر گیر

پیشش به روز معرکه کمتر غزاله بود


 
التماس دعا - برای شادی روح شاعر مرحوم  صلوات

اللهم صل علی محمد و آله و ذریّته و عجل فرجهم و فرجنا بهم و احشرنا معهم

ذریّه یعنی = نسل، فرزندان، سُلاله، دودمان، احفاد....

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۷/۱۳

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی