تحفة الزهراء س

دلگویه های اسدالله دوستی ره(متخلص به رونیزی)شاعرصادق اهلبیت علیهم السلام

تحفة الزهراء س

دلگویه های اسدالله دوستی ره(متخلص به رونیزی)شاعرصادق اهلبیت علیهم السلام

بسم الله الرحمن الرحیم ولاحول ولا قوة الابالله العلی العظیم وصل الله علی سیدنا ونبینا محمد و آل محمد و عجل فرجهم و احشرنا معهم ولا تفرق بیننا و بینهم
**********
نظر بسیار ارزشمند استاد اصغر طاهر زاده
در مورد اشعار پدرم و شبکه های اجتماعی
**********
در تاریخ چهارشنبه ۲۶ فروردین ۹۴
*********
متن سؤال از"من"و جواب از"استاد طاهر زاده"
*********
با سلام‌ و عرض ادب خدمت استاد گرامی....
۱-نظرتان راجع به استفاده کاملا اسلامی ما از شبکه های اجتماعی چیست....
نظر حضرتعالی برای این حقیر قطعا نافذ است
۲-جسارتٱ میشود راجع به وبلاگی که من از اشعار پدرم... با آدرس http://dousty.blog.ir نظر گرانقدرتان را مرقوم بفرمایید
با تشکر
و التماس دعای ویژه
یا علی
جواب:
باسمه تعالی: سلام علیکم:
1- بنده خودم فضای این شبکه‌ها را نمی‌شناسم ولی می‌دانم که نمی‌توان در این نوع فضاها حاضر نشد، می‌ماند که هرکس باید خودش خود را حفظ کند که گرفتار جنبه‌ی انحرافی این نوع شبکه‌ها نشود ولی نمی‌شود در آن‌ها تصرف نکرد.
«در تو نمرودی است در آتش مرو
گر که خواهی رفت، ابراهیم شو»
2- خدا رحمت کند پدر گرامی‌تان را، اشعار زنده‌ای است و افق جان انسان را به حقیقی‌ترین انسان‌ها که مظهر توحید حضرت حق‌اند می‌اندازد تا طلب انسان از زمین کنده شود و آسمانی گردد.
موفق باشید
*********
الهی کفی بی عزّاً أن أکون لک عبداً و کفی بی فخراً أن تکون لی ربّاً انت کما اُحبّ فاجعلنی کما تُحب
*********
الحمدولله الذی جعلنا من المتمسکین بولایت علی ابن ابیطالب و الائمة المعصومین علیهم السلام
*********
مَن أراد الله به الخیر قذف فی قلبه حب الحسین ع
*********
پیامبر ص: ألآن قیامتی قائم
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
*********
به مناسبت میلاد با سعادت امام رئوف این وبلاگ را افتتاح و به ساحت مقدس این امام همام و اجداد گرام و نواب برحقشان تا حضرت حجت علیهم السلام و همچنین به ولی امر مسلمین، رهبر معظم (این ذریۀ حضرت زهرا س) تقدیم مینمایم، باشد که مشمول دعای خیر و شفاعت همۀ ایشان قرار گیرم.انشاءالله
*********
همه روزه چندین شعر در مدح یا رثای اهلبیت علیهم السلام به این مجموعه اضافه خواهد شد تا به بیش از 10000 بیت ارتقا یابد.ان شاءالله
********
برای دسترسی آسان به مطالب مورد نظرتان به طبقه بندی موضوعی در سمت چپ همین صفحه مراجعه فرمائید
*********
بایگانی
آخرین نظرات

میلاد امیر المؤمنین علی ع**********


در کعبه یکی کعبۀ دل گشت نمایان

 شد واله و شیدا همگی عالم امکان

سکان سماوات تمامی شده حیران

گویند که فرخنده بود ای گل خندان

در خانۀ حق جانب حق آمده انسان

 

در کعبه یکی گنبد دل گشت هویدا

شد عالم امکان همگی واله و شیدا

یکسر متحیر که چه نوری شده پیدا

گویند که لا حول ولا قوة الا

بالله که در خانۀ حق آمده انسان

 

ساقی تو بده آن می دیرینۀ ما را

مطرب تو بزن آن دف خوش صوت و نوا را

چون آمده هدهد که کند شهر سبا را

 تسخیر سلیمان جهان ملک بقا را

گردیده جهان از قدمش جمله گلستان

 

خورشید و قمر منفعل از نور جمالش

حوران و جنان گشته همه محو کمالش

میکال یکی بندۀ درگاه جلالش

خضر است دمادم ز پی آب زلالش

جبریل و دوصد فوج ملک حاجب و دربان

 

بلبل تو بزن چهچه که گل آمده بازار

صد یوسف صدیق به او گشته خریدار

وصفش نتوان کرد که این دُرّ گهربار

 در خانۀ حق زاد که شد محرم اسرار

حقا که بود مظهر حق آن شه خوبان

 

بیرون ز حرم فاطمه شد با لب خندان

در دامن او بود یکی مهر درخشان

میآمد و میگفت که ای قادر سبحان

این لطف و کرم از تو به من گشت نمایان

تاجی است مجلل به سرم چون مه تابان

 

شد فاطمۀ بنت اسد مورد تقدیر

این آیت کامل ز وجودش شده تفسیر

در بیشۀ قدرت نبود همچو یکی شیر

گردید به میخانه روان تا به بر پیر

بگشود دو چشمان چنان نرگس فتان

 

گفتا که سلام ای گل گلزار امیدم

من در عقب حسن تو بسیار دویدم

تا این که بغل بسته حضور تو رسیدم

غیر از تو و خلاق تو من هیچ ندیدم

از لطف و کرم کن به من غمزده احسان

 

فرمود پیمبر که تو نور بصر من

هستی به جهان بلبل خوشخوان به بر من

جان من و تو هست یکی در نظر من

خوش آمدی ای گلبن نیکو ثمر من

امروز جهان گشته به من همچو گلستان

 

ای جان عزیزم تو مرا روح و روانی

هر لحظه بُدم منتظر ای یوسف ثانی

تا آئی و گویم به تو اسرار نهانی

ای آن که چنان بلبل حق چهچه زنانی

هستی تو وصی من اَیا نوگل بستان

 

ای خسرو دین شیر خدا غُرِّ محجّل

در روی نکویت شده توحید مدلّل

هر کس که نباشد به ولای تو مکمَّل

در روی جهان هست بسی خوار و مذلّل

در روز قیامت بود او زار و پریشان

 

بوسید دو چشمان علی میر غضنفر

بوئید لبانی که فزون بود ز شکر

گفتا که توئی حجت حق ای گل احمر

فرض است ولای تو به عالم همه یکسر

آن کو که مخالف به تو شد زاده ز شیطان

 

شو چهچه زن ای طوطی شکر شکن من

تا تازه شود جان من اندر بدن من

از نور جمال تو جهان گشته چو گلشن

کوثر ز لب لعل تو گردید معنون

صد آدم و نوح است تو را خادم و دربان

 

بگشود لب و خواند ز تورات و ز انجیل

گفتا که بدم روز ازل مرشد جبریل

با دست یداللهی من ابرهه بابیل

 روزی که فرو شد به سرش طیر ابابیل

با لشکر خود گشت در آن وادیه حیران

 

من جلوه گه طور به موسای کلیمم

من مظهر الطاف خداوند کریمم

من دادرس طائفۀ کهف و رقیمم

من حاجب و دربان تو ای بحر نعیمم

اینک به حضور تو رسیدم چو غلامان

 

من از می صهبای تو مستانه و مستم

سردار و علمدار و سپهدار تو هستم

از روز ازل عهد غلامی به تو بستم

بر درگه احسان تو شاها بنشستم

هر لحظه دهی اذن شوم بهر تو قربان

 

من حافظ قرآنم و آیات الهی

من ناجی یونس شدم از طعمۀ ماهی

همراه تو بودم که رسیدم به دوراهی

از لطف تو آمد به سرم افسر شاهی

از دوری تو بود مرا ناله و افغان

 

ای شاه نجف من سگ دربار تو هستم

در گلشن احرار یکی خار تو هستم

در روز مکافات من ارحام تو هستم

از لطف تو، ای لطف خدا، گیر تو دستم

"رونیزی" از این مدح تو شد خرم و خندان

 

آمد چو مرا یاد ز عباس دلاور

در کرببلا گفت که ای خسرو خاور

گر اذن دهی من بروم جانب لشکر

شمشیر کشم همچو علی میر غضنفر

آبی برسانم به لب خشک یتیمان

 

فرمود حسینش که توئی میر و علمدار

هستی تو در این دشت مرا یاور و غمخوار

گر اذن دهم بر تو روی جانب کفار

 پس من چه کنم بی تو در این وادی خونخوار

با عابد بیمار و علی اصغر نالان

 

گفتا که اَیا سبط نبی زادۀ زهرا

 بنگر به حرم العطش و سوزش و غوغا

طفلان ز عطش گشته چو ماهی لب دریا

"رونیزی" از این غم بکند تا به ثریا

همچون سگ کوی تو همی ناله و افغان


 
التماس دعا - برای شادی روح شاعر مرحوم  صلوات

اللهم صل علی محمد و آله و ذریّته و عجل فرجهم و فرجنا بهم و احشرنا معهم

 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۰۶/۲۱

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی